Kalendarium

ÅRSMÖTE NATURSKYDDSFÖRENINGEN I HEBY
Söndag 6 september kl 13.
Mötet hålls utomhus.
Föranmäl senast 20 augusti,
0702315645 eller 0702602889
Mötesplats meddelas senare
Välkomna
Hemsida: heby.naturskyddsforeningen.se

NATTFÅGELLYSSNING
Fredag 5 juni kl 20
Lars Gustavsson tar oss med till lokaler vid Tämnaren.

Föranmälan tel 070-231 56 45. Ta med eget fika. Samlingsplats: Östervåla torg kl 20
BARKBORRE OCH SKOGSBRUK
När barkborren svärmar tar Åke Lindelöw oss med till skadad skog och berättar om metoder för att minska skadorna.
Exkursionen sker i samverkan med LRF.

Lördagen den 16 maj kl. 11. Samling: Grillen vid väg 56 i Tärnsjö
Sms kommer att skickas till LRF medlemmar.

OBS! Årsmötet inställt.

Naturskyddsföreningen Heby, aktivitetskalender våren 2020

ÅRSMÖTE NATURSKYDDSFÖRENINGEN HEBY, TISDAG 17 MARS KL 14.
Lokal: Hela Människan, Heby.
Vi bjuder på fika!

UGGLEUTFLYKT I ÖSTERVÅLATRAKTEN
Lars Gustavsson tar oss med till lämpliga ugglelokaler.
Begränsat antal, föranmäl på 070-231 56 45.
Ta med fika och varma kläder. Samling: Östervåla torg kl 18.

VÅRFÅGLAR, LÖRDAG I SLUTET AV APRIL (datum meddelas senare på kretsens hemsida www.heby.naturskyddsforeningen.se)
Lars Gustavsson tar oss med till olika fågellokaler i Östervålatrakten. Begränsat antal deltagare, föranmäl på tel 070-2315645. Ta med fika och varma kläder. Samling på Östervåla Torg kl 09.

NATTFÅGELLYSSNING, I BÖRJAN AV JUNI (datum meddelas senare på kretsens hemsida www.heby.naturskyddsforeningen.se)
Lars Gustavsson tar oss med till olika lokaler runt Tämnaren. Begränsat antal deltagare, föranmäl på tel 070-2315645. Ta med fika, kläder efter väder och kanske myggmedel. Samling på Östervåla Torg kl 20.

UPPLANDSLEDEN 40 ÅR! VANDRING PÅ UPPLANDSLEDEN, ETAPP 21:1, i slutet av augusti/ början av september (datum kommer att meddelas på kretsens hemsida www.heby.naturskyddsforeningen.se). Etapp 21:1 är en lättvandrad slinga på ca 5 km, utgående från parkering vid Siggeforasjöns västra sida; efter ungefär halva vägen finns vindskydd, med grillplats, vid Stora Ramsmoss-sjön. Sedan går leden (i annan sträckning) tillbaka till parkeringen. Ta med fika, kanske något att grilla, kläder efter väder. Samling vid parkeringen vid Siggeforasjöns västra sida kl 12.